onsdag 16 juli 2014

Reta

I morse var jag ute och cyklade. Strax utanför Lantmännen (som numera heter Granngården) kom jag ikapp en ung kvinna med barnvagn. Hon gick snabbt, bar åtsmitande linne och lycratights och hade både hörlurar och I-phone. Barnet verkade sova, så hon kunde ägna sig åt sin telefon med gott samvete.

På barnvagnens sida hade hon fäst en behållare. I behållaren vistades en chihuahua, ett djur av det slag som vintertid kallas "en sork i en vante", pga av sin storlek och emballage i diverse värmande persedlar. Den här chihuahuan hade ett brett strasshalsband. Om den bar matchande dräkt eller enbart päls hann jag inte uppfatta.

Ibland är det tur att man kan välja om man ska reta upp sig på något eller inte. En chihuahua i en behållare på en barnvagn...

3 kommentarer:

  1. Jag hade nog retat mig - en stund och sedan släppt det. Hoppas lilla vovven fick lite motion också till slut.

    SvaraRadera
  2. Ojsan, tja, man får vara glad att hon inte hade tvillingvagn till barn+hund.

    SvaraRadera