tisdag 19 augusti 2014

Sky

På TV:n i väntrummet visades ett inslag om huvudlöss, kräksjuka och förkylningar. Nys i armen och var glad hette det. Tidningen på bordet framför landstingsfåtöljen såg tämligen oläst ut. Omslaget lovade mig ett nytt och bättre liv om jag följde ett fem veckors program. Ivrigt började jag bläddra efter bilagan och hittade några boktips som jag försökte lägga på minnet. Tre nyckelord om tre romaner sammanfogades till en bild. Stoner. Nederlag. Övervåning. Ett ögonblick kände jag mig kreativ. Att semestra ihop med andra leder till utbrändhet. Träffar man folk under semestern kan man blir sängliggande av ren utmattning, fick jag veta i en artikel. Testet om det nya livet inleddes med frågor om man var beroende av sin mobiltelefon. Det var jag inte. Sen kallades jag in till tandläkaren. Upplysningar om hur jag kan förbättra mitt liv får jag uppenbarligen se mig i skyn efter.

2 kommentarer:

  1. Lektyren i väntrummen ska man akta sig för. Tänk om du kunde lägga dina texter där i stället.

    SvaraRadera