söndag 30 november 2014

Ljuv

Skrivövning

Ljust dun återstår
Jakten på
Undulaten gav
Visst resultat

Luddiga tankar
Jag kurar ihop mig
Under filten
Varför finns vi

Ljuger jag för mig själv
Jakt är kattens sinnelag
Undersysselsatt söker den föda
Vi kunde samexistera som vänner trodde jag

Liderlig ser katten ut
Jag blänger på den
Undrar om undulaten led
Vet katten vad den gjort?


Limerick

En raggarböna från Bjuv
Polerade vrålåkets motorhuv
Till middag åt hon mer än en ärta
Så hon började fjärta
Den doften var inte så ljuv

4 kommentarer:

  1. Tja det är inte så kul med livets rundgång, den enes död den andres bröd. Min dotter gjorde samma upptäckt idag fast det var en höna som blev föda till en vråk och två korpar, En höna kom undan, skräckslagen, men med livet i behåll.

    SvaraRadera
  2. Jag har ibland stått med en död men ännu varm fågelkropp i min hand. Kattens byte.
    Min plåga. Usch.
    Men raggarbönan gillar jag!

    SvaraRadera
  3. Ja, det är otäckt. Helt ok att de tar möss, men fåglar gör ont i hjärtat..

    Haha, nej, troligtvis inte så ljuv doft.

    SvaraRadera
  4. Nej inget vidare med fågeljagande katter men limericken var mycket bra :)

    SvaraRadera