söndag 6 september 2015

Förvänta

Den där pratbubblan dyker upp när jag minst anar det. Senast jag såg den var när jag dammsög i sovrummet. Jag flyttade undan sängbordet och pratbubblan trillade ned. Den är tillverkad av figursågad plywood och bär texten Hur Kan Jag Älska Dig? När Du Inte Ligger Ner?. Bokstäverna är pastellfärgade och den ser barnsligt oförarglig ut. Jag fick den av Mats när vi var nykära och det var kanske inte den gåvan jag förväntat mig mest. Han hade hittat den i golvhöjd på Tingel och Timotej och valt mellan den och en lavendeltvål. Jag lade ovanpå Camilla Läckbergs Lejontämjaren och fortsatte dammsuga. Tids nog skulle pratbubblan dyka upp igen. När jag åkte finlandsbåt med Kicki och Bettan, så hittade jag den i min necessär.

3 kommentarer:

  1. Letar efter symbolik med Lejonkulan men jag kanske övertolkar, å andra sidan har jag feber och kan inte tänka klart.

    SvaraRadera
  2. Lite rolig är den allt, fast bara när man är på rätt humör...

    SvaraRadera
  3. Ha ha - andra roligheten ikväll - helfestlig :)

    SvaraRadera