söndag 20 mars 2016

Ytterligare

Villakvarteren låg stilla och folktomma. En man med skägg och trasiga jeans passerade mig utan att ta någon notis. Han hade hörlurar i öronen och gick snabbt med sänkt blick. En bil med fyrkantiga lyktor och kromad grill stod på tomgång. En smärt gestalt med kjol sa hejdå och försvann in i den väntade bilen. De här sena kvällspromenaderna med hunden får mig ofta att känna mig egendomlig till mods. Trots stillheten härjar hjärnspökena fritt.

Hunden drog iväg, hon ville gå långt ikväll, och vi gick en omväg. En av villagrannarna hade skaffat ytterligare en trädgårdsprydnad. På den fasadbelysta trappan stod en flock surikater i formgjuten plast och spanade. Det var först när jag kom in jag insåg att jag missat Earth Hour i år igen. Det lyste både i hallen och lite varstans.

4 kommentarer:

  1. Nästan alla missade det på min gata...jag fuskade o hade på tv...

    SvaraRadera
  2. Nästan alla missade det på min gata...jag fuskade o hade på tv...

    SvaraRadera