torsdag 21 juli 2016

Tillsammans + smal

Satt på en parkbänk tillsammans med valpen. Vi skulle ägna oss åt social träning och passivitetsträning och inte bry oss om de människor som gick förbi. Det gick så där. Valpen vann. Den låg snällt vid mina fötter. Jag iakttog de förbipasserande och brydde mig allt för mycket. En kort glimt skapade ett människoöde. Jag såg dem som jag trodde var smala och lyckliga. De var alla över fyrtio år och verkade ha gjort upp med sina liv. Sen fnös jag åt min illusion. De fanns rundnätta människor som verkade minst lika harmoniska och därtill levande och utforskande. Varför ska det vara så viktigt att vara smal?

2 kommentarer:

  1. Bra fråga eller dagens ilandsproblem om man säger så.

    SvaraRadera
  2. Visst är det märkligt med dessa mer eller mindre knäppa kroppsideal i olika tider och på olika platser i världen + att det kryper snabbt ner i åldrarna.
    Vilken duktig valp :)

    SvaraRadera