lördag 17 december 2016

Fundera + sur

Mitt i skogen där elljusspåret svänger av åt höger och de blå, gröna och gula spåren fortsätter upp på åsen står en gran  omgiven av fjolårsgräs. Den är manshög och gles. Rimfrosten täcker dess grenar. Någon har pyntat den med röda kulor och virat en batteridriven ljusslinga runt grenvarven. Anette funderar på vem som klätt granen. Det går inte att vara sur när man ser något sådant. Hon bestämmer sig för att ta ett av de längre slingorna, istället för att pliktskyldigt ta sig runt elljusspåret.

4 kommentarer:

  1. Trevligt intiativ att klä en gran uti skogen, jag ler!

    SvaraRadera
  2. Tänker på det där 'spacet' i funderandet där förändringen sker.

    SvaraRadera
  3. Härligt med människor som vill sprida glädje!
    Några som glatt hela Malmö, och alla som läser frf a Sydsvenskan, och stora delar av media i övriga världen, är konstnärsgruppen AnonyMouse, som skapat en underbar miniatyrrestaurang för möss på gatunivå! Jag har bloggat om det nyligen, med ett härligt foto jag lånat från SDS, och jag blir så glad av det!

    SvaraRadera
  4. I dag såg jag i en tidning på nätet en gran i Skrylleskogen (i trakten runt Lund) som blivit behängd med vackra julkulor, det tycker jag är underbart gjort! Musrestauranger i stan och klädda julgranar i vilda skogen - det ger hopp inför framtiden, tycker jag... ��

    SvaraRadera